Currently set to Index
Currently set to Follow

Performante umane

La CNE Cernavoda este implementat Programul de Imbunatatire Performante Umane, performanta umana fiind reprezentata de comportamentul pe care personalul il manifesta pentru realizarea obiectivelor (rezultatele).

Eroarea umana este o actiune care involuntar/neintentionat se abate de la asteptarile conforme standardelor. Avand in vedere faptul ca erorile apar, fiind specifice omului, excelenta in performanta umana reprezinta o provocare continua in exploatarea centralei fara evenimente prin adresarea aspectelor organizationale care contribuie la erorile umane si prin consolidarea barierelor/masurilor de protectie, performantei fiecarei persoane si a organizatiei. Performanta fara erori este conditionata de eliminarea erorilor atunci cand personalul atinge sisteme/echipamente/ componente ale centralei si de integritatea barierelor/masurilor de control aferente conditiilor latente.

Programul de imbunatatire performante umane se bazeaza pe 5 principii fundamentale:

  • Oamenii sunt supusi greselilor si chiar si cel mai bun poate gresi;
  • Situatiile in care se poate gresi sunt previzibile, controlabile si pot fi prevenite;
  • Procesele organizationale si valorile influenteaza comportamentul individului;
  • Oamenii ating niveluri superioare de performanta pe baza incurajarilor si indrumarilor;
  • Intelegerea cauzelor care au dus la aparitia erorilor si aplicarea lectiilor de invatat pot preveni reaparitia erorilor.

ASTEPTARI, VALORI SI FUNDAMENTE ALE PROGRAMULUI

Atingerea excelentei in dezvoltarea Performantei Umane (PU) este conditionata de reducerea continua a erorilor umane generatoare de evenimente pana la excludere si consolidarea culturii de Securitate Nucleara.

Aceste obiective sunt urmarite prin identificarea si abordarea sistematica a vulnerabilitatilor la eroare si evenimente ale organizatiei. Vulnerabilitatile sunt identificate si abordate prin intermediul unei examinari atente a urmatoarelor:

  • rezultatele curente din Centrala;
  • procesele si valorile care sprijina aceste rezultate;
  • conditii din Centrala care stabilesc mediul de lucru fizic si psihic in care se manifesta performanta umana;
  • comportamente individuale ale lucratorilor care executa activitati in vederea realizarii obiectivelor organizationale.

Personalul de conducere si coordonare joaca un rol important in definirea asteptarilor, modelarea comportamentului si mentinerea organizatiei responsabila si la niveluri ridicate de performanta umana. Asteptarile conducerii in imbunatatirea comportamentului se realizeaza printr-un proces de comunicare efectiva, supraveghere si benchmarking corespunzatoare, la nivelul celor mai inalte standarde din industrie.

Urmatoarele ASTEPTARI, VALORI si FUNDAMENTE descriu comportamentele dorite:

Comportamentul individual:
•  Comunicare corecta si impartasirea experientei;
•  Anticiparea situatiilor în care se poate gresi;
•  Confirmarea integritatii barierelor;
•  Cresterea raspunderii personale.

Comportamentele supervizorilor/liderilor:
•  Promoveaza comunicarea deschisa (sincera);
•  Promoveaza lucrul în echipa pentru eliminarea situatiilor ce pot duce la erori;
•  Cauta si elimina slabiciunile organizationale care creaza conditii pentru erori;
•  Comunica si apreciaza comportamentul dorit la locul de munca;
•  Au ca o prioritate  prevenirea erorilor.

Comportamentele managerilor:
•  Incurajeaza o cultura de evitare a evenimentelor;
•  Actioneaza pentru a preveni sau reduce riscul si consecintele erorilor;
•  Preintampina dezvoltarea situatiilor ce pot produce erori;
•  Creeaza un mediu de pregatire care promoveaza imbunatatirea permanenta a cunostintelor si abilitatilor.

 

X